ВСТУП
В нас час, час науково-технічної революції, дослідження
науки так стрімко упроваджуються в матеріальне виробництво та життя, що іноді
складаються парадоксальні ситуації. А саме яке-небудь фізичне явище, що
послужило основою нового виду виробництва, інтенсивно впроваджується в техніку
і побут, однак знань про це явище та його відомість в широких колах явно
недостатньо.
Подібна ситуація складається з рідкими кристалами та
знанням про них. Зараз пристрої, що засновані на основі рідких кристалів,
стрімко впроваджуються в техніку відображення інформації. Почалося масове
впровадження пристроїв, що містять рідкі
кристали, в побут. Перспективи масового впровадження рідких кристалів в наше
життя ще більше багатообразні та масштабні: від термометрів до телевізорів.
Процес впровадження наукових досліджень в практику та масове виробництво йде
тут настільки швидко, що відповідні досягнення та відомості не знайшли поки що
належного відображення в програмах шкільного курсу фізики. Тим часом рідкі
кристали, або рідкокристалічний стан речовини, з фізичної точки зору є
самостійний фазовий стан, не менше важливий
і цікавий, ніж усім добре відомий стан речовини: твердий, рідкий та
газоподібний. В деяких відносинах, в пізнавальному аспекті, воно є навіть
цікавим.
Наука, та її досягнення активно впливають на наше життя,
тому, як правило, підвищений науковий інтерес до того чи іншого об’єкта та
явища означає, що цей об’єкт чи явище представляє великий практичний інтерес. В
цьому відношенні не є виключенням й рідкі кристали. Цікавість до них перш за
все обумовлена можливостями їх ефективного застосування в ряді галузей
виробничої діяльності. Впровадження рідких кристалів означає економічну
ефективність, простоту, зручність.
Мені захотілося дізнатися, що це за речовини з такою парадоксальною
назвою «рідкі кристали» і чому до них такий великий інтерес.
Предметом моєї роботи є наука – фізика рідких кристалів.
Об’єктом даної роботи – рідкі кристали.
Мета роботи:
·
з’ясувати,
що собою являють рідкі кристали;
·
дізнатися,
чому рідкі кристали знайшли дуже широке застосування.
Для досягнення даної мети потрібно вирішити наступні
завдання:
·
вивчити
основні властивості та види рідких кристалів, які в шкільному курсі фізики не
розглядаються, шляхом опрацювання наукової літератури.
Головними методами дослідження були: аналіз,
систематизація та узагальнення.
Систематизований мною матеріал може бути використаний на
уроках та факультативних заняттях з фізики.